אפקט האזעקות: מאות פניות לסידור ממ"דים ומקלטים מאתמול

    שלמה בן יוסף | צילום: אילוסטרציה No Comments on אפקט האזעקות: מאות פניות לסידור ממ"דים ומקלטים מאתמול
    22:02
    18.05.24
    נתי קאליש No Comments on האדמו"ר הורה: "לנסוע למירון, עד איפה שאפשר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהתאחדות קבלני השיפוצים התקבלו בימים האחרונים מאות פניות לחיפוש אנשי מקצוע המתמחים בממ"דים ומקלטים, מתוך רצון למוכנות למלחמה בעקבות הרקטות הנשלחות לאזורי ישראל.

    בהתאחדות מסרו שהפניות של הציבור נגעו הן לבניינים חדשים שנבנו אחרי 1992 ויש בהם ממ"ד לבין בניינים ישנים שנבנו לפני 1992 שאין ברשותם ממ"ד.

    בבניינים הישנים הקריאות הנפוצות הינן לבדיקת המקלט וניקיונו, כאשר העבודות הנפוצות ביותר במקלטים פתיחת קו ביוב סתום, החלפת אינסטלציה, החלפת מנורות ואוורור המקלט בכדי לטפל בבעיית הטחב.

    בבניינים היותר חדשים קיימת תופעה בה הממ"ד נהפך לחדר מן המניין ולכן במקרים רבים הוצאו או הוחלפו החלון או דלת הכניסה. במקרים מסוג זה הציבור נאלץ להחזיר את המצב לקדמותו. עלות של דלת ממ"ד הינה כ-2000 שקלים ללא התקנה ועלות של חלון לממ"ד 3000 שקל לא כולל ההתקנה.

    העבודות הנפוצות בממ"דים הינן החלפת הגומיות מסביב לדלת והחלון של הממ"ד. תפקיד הגומיות הינו לשמור על אטימות מלאה, אך עם הזמן הגומיות מתבלות עקב מזג האוויר ויש להחליפן. המחיר של החלפת גומיות הינו כ100-120 ₪ למטר רץ. דבר נוסף הוא בדיקת גז רדון, הנפוצה בעיקר במקלטים או במרתפים, אך קיימת גם בממ"דים שעשויים מבטון. עלות של בדיקת גז רדון הינה כ-500 שקל.



    0 תגובות